Sydney to Hawaii

Photos of the delivery sailings & last two days in Tahiti

シドニー~ウェリントン~タヒチ~ハワイレグの写真をFacebookのアルバムにアップしました!
I uploaded the photos of delivery sailings on our facebook page.
Sydney to Wellington
Wellington to Tahiti
Tahiti to Hawaii 

それからアップする時間なくタヒチを出発してしまいましたが、タヒチでの最後の2日間の日記も書きましたー
I had not had time to update the last 2 days diary in Tahiti. Now finally I did.
2月28日/February 28th
3月1日 /March 1st




Arrived in Hawaii!

56c48534.jpg
7f6eb6cf.jpg
先ほど現地時間午前10時、ハワイのワイキキヨットクラブに到着しました!
We arrived at Waikiki Yacht Club at 10am.

シドニー、ウェリントン、タヒチと今まで行ったことのない場所に入港するたびに「どんなところかな?どんな人に会えるのかな?」とドキドキわくわくしていましたが、ベンガルチームがよく知っているところで、また個人的にも知っている人がたくさんいるクラブなので、今までとは違ったわくわくで入港しました。
When I arrived at Sydney, Wellington, and Tahiti, I was really excited to
see the towns where I had never been and to see the people new to me.
However, I stayed at a boat moored at WYC in 2011, there was different type
of excitement that I could not wait to see the people again.

もちろん朝ごはんは恒例のまぜごはん!今回はごぼう釜飯。
We of course had soy sauce seasonsed rice for the arrival meal.

これから数日整備や掃除をしたのち、太平洋一周回航の前編を終えた安藤一座はしばしの解散となります。解散までは毎日ブログアップしますので、引き続きお願いします。
We will clean and maintaine the boat next 2-3 days and will take a few
months off till the end of May when we leave for California for the Transpac
Race. I will keep writing the blog, so please stay with us.

Mayuko

March 16th

3e159486.jpgMarch 16th 6:00am JST

Position:N19°40, W156°13
Heading:336°
Boat Speed:7.5kt
Wind Direction:155°
Wind Speed:9.3kt
Weather:fine
Sails:main with the motor
Crew: all fine
Distance to Alawai:132nm



昨日の夕方くらいには、ハワイ島が見えてもいいはずでしたが、曇りで何も見えず。今日の朝、厚い雲の下に現れました。風はめっきりと落ち、しかも後ろに回りました。ないときは2-3kt、現在はかろうじて9ktありますが、ジブを下ろし、2000rpmのプロペラ回しに頼っています。今回のレグはほとんど機走していないので、心置きなくまわせます。
ハワイ諸島沖の左回りの渦潮を利用するため島沿いコースを選んだのですが、なかなか潮はよくなりません。そのうち気圧の谷の影響による北西にぶち当たります。ハワイでは珍しいそうです、北西。明日あたりマックス20ktと聞いているけどいつから上がるのかなぁ。最後の最後に真正面からはイヤだなぁ。その前に到着しちゃいたいです。明日の午前中につきますように!
We should have been able to see Hawaii Island last evening, but since it was
cloudy, we could not see anything. Then the island showed up in front of us
this morning.
The wind decreased and shifted to the back. It sometimes went down to 2-3kt.
Now it is around 9kt. We turned on the engine last night and are running
with the main sail only.
Although we selected the course along the islands as we heard there will be
unclock current off the coast of Hawaii Islands, the current does not work
good to us yet. We will soon meet NW, our destination, which is rare around
Hawaii and it will increase up to 20kt tomorrow. I hope we can arrive before
the wind gets strong, tomorrow morning!

ヒマをもてあます日々、最大の楽しみといえば、食べ物。食事もさることながらお菓子も。量が多いため、お菓子を前半用と後半用に分けてありましたが、思ったより消費が遅く、後半用にほとんどたどりつきませんでした。でも日本から持ってきてもらったベビースターラーメンとかが後半用にあったため、捜索。ハワイに着いたらほとんどの日本製品が手に入ってしまうので、一気に価値が落ちる、ということで今食べなきゃ!と。いい年した大人がヘッドライト頭につけて、せまーいキャビン奥で汗かきながら真剣に探すものは、ベビースター。ベビースターラーメンが発見されるやいなや、一気にキャビン内が活発になりました。オフの4人もぞろぞろ起きて、大の大人7人がベビースターラーメンでテンションマックスです。
You know, when the condition is good and we have nothing to do, meals are
the most important event. Snacks as well. Since we have a lot of snacks, we
divided them into two, for the first half and the latter half. We put all
the snacks that were brought from Japan in the latter half. When we found
that we would not reach to the latter half we started to search them as
Japanese snacks will lose their value when we get to Hawaii because we can
find most of the Japanese products in Hawaii. Ken searched Japanese snacks
in the narrow back of the cabin, with a head light on and with sweating.
When he found them, everyone includling those who were off watch rushed to
the snacks and they're gone in a half day. Japanese snacks can move 7 mature
adults.

常夏の楽園ハワイが近いっていうのに、今日は朝から真っ黒な雨雲に襲われました。今は曇りで涼しくていい感じです。
We had dark clouds which brought heavy rain this morning. Now it's gone, and
it is cloudy and cool.

Mayuko

March 15th

ddcbbeef.jpgMarch 15th 6:00am JST

Position:N17°01, W155°44
Heading:334°
Boat Speed:9.5kt
Wind Direction:78°
Wind Speed:11.5kt
Weather:fine
Sails:jib and main
Crew: all fine
Distance to Alawai:281nm


昨日の午後、メインを上げました!走りが安定していて気持ちがいいです。原&古川ワッチはジブだけの時は1ワッチ(4時間)30マイルを目標にしていましたが、メインを上げてから目標を上げ40マイルに設定。概ね達成中の模様。昨日の夕方~夜は15kt東北東風でボートスピード9-10kt、現在は落ちて12kt前後、すこーしだけ前に振れました。それでも8-9ktで走ってます、快調。
We hoisted the main sail in the afternoon yesterday. Ken & Furukawa aimed to
run 30nm in their 1 watch (4hours) before hoisting the main, they now set
the goal at 40nm. We sailed with 15kt ENE at 9-10kt last night, and the wind
decreased to 12kt in the morning but we still run at 8-9kt.

2年前の回航時もバウスプリットに鳥の親子が数日居座ったり、マストトップに鳥が止まってウィンデックスが壊れたりと色々事件がおきましたが、今回もベンガル鳥物語に新たな2章が追加されました。昨日夕方トップスプレッダーに止まろうと20数回チャレンジする鳥が。足が触るところまで行くのですが、なかなか「とまる」ことができず。それでも必死にチャレンジする姿を応援してました。そのうちあきらめ、今度はマストトップにとまろうとチャレンジし始めます。さすがにウォンドやウィンデックスを壊されたらたまったもんじゃない、とこっちも臨戦態勢。オートヘルム解除してケンさんと鳥の戦いが数分にわたって繰り広げられました。そのうちあきらめて去っていきました。勝ちました。
Team Bengal always have had stories related birds when we deliver the boats.
Two stories were added this time. One bird tried to stop on the top spreader
last night. He tried many times, and touched the spreader but never suceeded
to stop. We all enjoyed seeing it. Then he gave up and changed his goal to
the mast top. Now we could not just watch and enjoy it. We didn't want him
to break either the wond or Windex. The battle between Ken and the bird
started. We turned off the auto pilot and Ken drove the boat. The battle
lasted for several minutes and the bird gave up and flew away. We won.

実はタヒチまでのレグでもう1つ事件が。夜、何かがヒットする物音が。翌朝見てみたら、、、どうやらスプレッターか何かに鳥が激突して命を落としたようでした。。。しばらくジブに茶色い染みが残りましたが、今はキレイになりました。今回のタヒチ~ハワイレグが順調なのは、この鳥くんがいけにえになって安全航海を見守ってくれているからだと思うことにします。それにしても、野生の鳥が、ヨットにぶつかるなんて。
Another story, it occured the leg from Wellington to Tahiti. In the morning
after we heard something hit something in the night, we found brown stain on
the jib and foredeck. We realized that a bird hit maybe the spreader and
lost his life.....We have to thank him as he may be a sacrifice for us and
we have been sailing without any big problems from Tahiti to Hawaii now.

Mayuko

March 14th

51a2f5e8.jpgMarch 14th 6:00am JST

Position:N13°36, W154°33
Heading:338°
Boat Speed:8.3kt
Wind Direction:78°
Wind Speed:18kt
Weather:fine
Sails:jib
Crew: all fine
Distance to Alawai:497nm



相変わらず16-19ktの東風でジブ帆走中。メイン上げたいところですが、バングに不安があるためなかなか今の風速では上げられません。安定して走りたいです。
We keep sailing with 16-19kt Eastery wind with the jib. We cannot hoist the
main sail at this wind speed as we have some concern on the vang.

赤道を過ぎてからというもの、薄い雲があることが多く、キャビン内が息苦しくなるほど暑くなることはあまりありません。北半球は日本人の私たちにやさしいです。
It has been mostly couldy since we passe the equator and it has not been as
hot as we cannot breathe inside the cabin. The norther hemisphere is nice to
us Japanese.

サッカーや野球、格闘技のゲームはあるけどヨットも作ったらどうかと話していました。回航モードとレースモード。回航モードは船を壊すことなく期限内に目的地に到着。レースはとにかく早く到着すればよい、というルール。なので回航なんかだったら、バング破損→マイナス100マイル、ケンケン1日トーイング→マイナス5マイル(でもクルーの士気が上がるのでクルーパワーがポイントアップとか)、レースだとブローチング→マイナス5マイルなどなど。それがwiiだったらマストハンドの動きとか、ウィンチやペデスタルまわしたり、ラットもしくはティラーの動きとかもリモコンで操作して、楽しいんじゃないかと思います。ハイクアウトもリモコンで操作できないかな。どうでしょう?誰か開発してください。
We were talking that it would be fun if there is a Wii sailing game. There
should be two versions, delivery sailing version and racing version. For the
delivery, you have to arrive at the goal without dmaging a boat as much as
possible by the certain time. For the racing version, you only have to reach
the goal as fast as you can. It does not matter if a boat is damaged. Some
of the rules should be....if you damage a vang - minus 100nm, if you tow a
fishing equipment - mainus 5nm (but you will gain the point for crew power),
etc. If the hardware is Wii, it must be more exciting. You will use a remote
controller for the moves of mast hand, winch, pedestal, wheel, maybe even
hikeout.

残り500マイルを切りましたー。これくらいの距離になるとだいたいどのレグでも
ケンさん「沖縄レースだと今どのくらい?」
古川さん「奄美辺りですかねぇ」
という会話になります。

で、さらに近づくと「パールでいうとこのくらい」という会話に変化します。

今日の写真はごはん名人古川さんの食事風景。味噌汁は倒れないように足ではさんで固定するのが名人流です。
Today's photo:Rice master Furukawa eating a meal. This is the master's way
when he eats miso soup. He holds a cup with his feet.

Mayuko

View Bengal7_5 in a larger map
アクセスカウンター
  • 今日:
  • 昨日:
  • 累計:

最新コメント
  • ライブドアブログ